שיח פרשנים • ריבלין: "בירושלים החרדים כבר ניצחו"

    יעקב גפן 3 Comment on שיח פרשנים • ריבלין: "בירושלים החרדים כבר ניצחו"

    הפרשן הפוליטי הבכיר יעקב ריבלין שוחח עם אבי מימרן, על הבחירות הקרובות לרשויות המקומיות. מתי אפשר להגיע לפשרה ומתי הפילוג הוא המוצא היחיד. מה קרה באלעד והתחזית לירושלים

    השר זאב אלקין בסוכות צילום: פלאש 90
    12:04
    14.05.24
    נתי קאליש No Comments on "נבצר": הראשון לציון לא ישתתף ביום שכולו תורה – זו הסיבה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הפרשן הפוליט הבכיר יעקב ריבלין התראיין היום (שלישי) ל'מהדורה המרכזית' בהגשת אבי מימרן, השניים שוחחו על הבחירות הקרבות לרשויות המקומיות, על הגורם לפילוג והמתכון לאחדות בקרב המפלגות החרדיות.

    אחדות של מי: כל מקום בהרכבת הרשימות ושאלת התמיכה ברשויות שהוויכח היה ענייני פוליטי, בסוף הגיעו לפשרה. בבני ברק מסתדרים גם במודיעין. בחיפה ישנה בעייה שונה בגלל ראש העיר לא בגלל המפלגות. הכלל הוא איפה שיש אמוציות מי לא יהיה, שם אין אפשרות לפשרה.

    לדוגמא בירושלים: בערב יום כיפור ישבו אנשי "דגל התורה" עם דייטש על הסכם חתום, אבל אחרי ,שהם חזרו לבני ברק משהוא השתנה וחזרו בהם מהתמיכה בדייטש, האם הם קיבלו סקר חדש שפתאום ליאון מנצח?, לא ראיתי הוצאה על סקר כלשהוא, כנראה ש'בדגל' לא רוצים את דייטש. לכן לא הצליחו להסתדר. אבל בשונה מכך, ב'בית שמש' היה מופע מפתיע של אחדות.

    אלעד: בערב ראש השנה היה רצון להגיע לפשרה, ראש עיריית 'אלעד' ישראל פרוש נפגש עם הרב יעקב קנייבסקי שליט"א בנו של מרן שר התורה אשר מאחורי הקלעים הכל עובר דרכו, ולמחרת הגיעו דרישות חדשות. ישראל פרוש מחליט להתמודד בכל מקרה. אבל בש"ס וב'דגל התורה' באו לעבוד יחד, בהתחלה רצו את יוסי שטרית שיהיה מקובל על כלל הזרמים, ואז הביאו את יצחק פינדרוס שהיה ראש עיריית 'ביתר עלית'. שם היו אמוציות מי לא יהיה, ואז גם שם לא היה אפשרי להגיע להסכמים.

    משה ליאון יוסי דייטש

    ירושלים: יום לפני יום כיפור היה הסכמה על דייטש ואח"כ חזרו בהם. שים לב כאין עדיין מכתב תמיכה של גדולי ישראל במשה ליאון, גם מש"ס, מרן ראש הישיבה חכם שלום כהן לא יצא במכתב תמיכה. כרגע הנושא עדיין נבדק אבל כנראה שדגל וש"ס יילכו עם ליאון עד הסוף.

    צריך להבין כי שני מועמדים מרכזיים עומדים כאן לבחירה ושניהם טובים לחרדים, גם אלקין וגם ליאון, מחזרים אחרי הציבור החרדי, לכן הקדנציה הבאה תהיה טובה לחרדים יותר מתקופת ניר ברקת, מכל כיווון אם אלקין ינצח או ליאון.



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      בעזרת השם ליאון יבחר

    2. 2

      משה ליאון התותח והמקסים איש נדיר וכובש הוא ורק הוא ראש עיריית ירושלים הבא